Op naar South Dakota - Reisverslag uit Keystone, Verenigde Staten van Trix Ligthart - WaarBenJij.nu Op naar South Dakota - Reisverslag uit Keystone, Verenigde Staten van Trix Ligthart - WaarBenJij.nu

Op naar South Dakota

Door: trix

Blijf op de hoogte en volg Trix

04 September 2013 | Verenigde Staten, Keystone

Na een reis van ongeveer 5 uur door Wyoming, door een dor, heuvelachtig landschap waarbij je weinig autos tegenkomt, kwamen wezondag aan in Keystone, in de Black Hills van South Dakota.. Na 5 uur door niks rijden waren de bergen weer een verademing. Voordat we bij t hotel aankwamen hebben we eerst t Crazy Horse monument bezocht en een, jawel, kortdurende helikoptervlucht gemaakt boven de Black Hills en Crazy Horse monument. FANTASTISCH...! Beiden voor t eerst in de chopper.. Meteen dorpje in, slappe wildwest showtje gezien, was wel grappig. Maandag vroeg 06.00 uur naar Custers State Park om bizons te spotten. Weer prachtige en afwisselende natuur. Hier is de film, Dances with wolves met Kevin Costner opgenomen. Inderdaad bizons gezien, reden er tussen. Daarna naar Mount Rushmore, vonden we wat klein. Toen naar Bear County, klein wild life safaripark waar we tussen de beren reden, veel beren...! Raampjes dichthouden maar wij niet natuurlijk.... Gelukkig waren de beren erg sloom omdat het errug heet was, wij denken een grrad of 35-40. Mooie fotos gemaakt. Toen naar t plaatsje Wall war de grootste drugstore moest zijn, veel toeristen, heel veel shit te koop. Wij dachten dat de winkel veel western spullen had, maar er was veel ruk..... Voor niks 3 uur gereden, maar ja, afstanden is niks hier. Vanmorgen, dinsdag wer vroeg op, 05.00 uur, weer naar Custers Park, andere route, Needles highway, weer andere indrukwekkende natuur, zeker bij zonsopgang. Geen wild gespot. Naar dorpje gereden voor boodschappen, auto kuren, alle lampjes blijven branden, paniek, maar gelukkig na een kleine pauze was alles weer in orde, ikzal wel iets niet goed gedan hebben. Weer terug naar het park, off road gereden en komen daar een hele grote kudde bizons tegen, prachtig, reden ertussen, deden wel op tijd de raampjes dicht...!! Daarna terug hotel. Er zijn veel bikers in de bergen, zeker in de Black Hills. Morgen wer een uur of 4-5 rijden, naar Ucross in Wyoming. Blijven dar 1 nachtje op een ranch in de midle of no where. Hebben gelukkig onze eigen TomTom mee, dat was n strak plan om die mee te nemen. Over n paar dagen zal ik weer n nieuw verslag maken.
groetjes Ted en Trix

• 04 September 2013 - 09:33

Els/renee:

Hè jongens,

wat gaaf allemaal! vooral die helicopter vlucht, wat stoer om te doen, niet misselijk geweest?
    dat is wel even iets anders dan in een grote 777 vliegen.
    jammer van de shit zooi maar wie weet wat jullie nog tegen komen allemaal. Er worden wel veel kilometers
    afgelegd, is dat vol te houden Ted?
    wat een indrukken allemaal, hoe zijn de Amerikanen? een beetje vriendelijk?
    geniet ervan! tot het volgende verslag.

dikke zoen Els/Renèe

• 04 September 2013 - 10:53

Astrid:

He Ted en Trix,

Leuk om te lezen. Jullie beleven veel. Maar het is wel een heftige tour. Hard werken volgens mij maar wel super. Nou lekker genieten. En mooi die verslagen ook voor jullie als je weer terug bent, want het is te veel om te onthouden volgens mij.

Grote groet,

Astrid en Frans

• 06 September 2013 - 23:10

Dieta:

Hi T&T

och men, geweldig om dit te lezen..
    Hele fijne tijd nog verder en geniet lekker.

Lieve groet,
    Dieta

• 07 September 2013 - 13:45

Jacq:

Woh, wat een sensatie verhalen, helicoptervlucht, beren, leuk om te lezen, niet te mans worden met die beren enzo....raampjes dicht!!! geniet ervan, liefs jacq

• 10 September 2013 - 20:37

Piet:

ZO wat een belevenissen, en een verhalen. En je hebt dus je kerstverlichting bij je hi hi. Groetjes en geniet verder!