Monument Valley en Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Trix Ligthart - WaarBenJij.nu Monument Valley en Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Trix Ligthart - WaarBenJij.nu

Monument Valley en Arches

Door: trix

Blijf op de hoogte en volg Trix

12 September 2014 | Verenigde Staten, Moab

Vanuit Page zijn we naar Monument Valley gereden weer n prachtige route, naar een camping aan de rand van MV, met een prachtig uitzicht. Hadden gelukkig gereserveerd, was nl n kleine camping. Voor de dag erna een jeeptour geboekt want je kan niet met je RV de Valley in, is nl allemaal off road. Heel bijzonder is MV, zie de fotos welke ik vanav zal uploaden. Menig oude westen is hier opgenomen. Alles wordt gerund door native americans. Terwijl ik dit tik, denk ik dat ik al iets over MV heb verteld, maar ja ik ben nou toch lekker bezig, dan maar 2x. Savonds in de bijbehorende lodge heerlijk gedineerd met uitzicht op MV. Nog een stukje documentaire gezien (filmpje) ove de historie vd lodge en campground. Was heel interessant. De dag daarna op weg naar Maob, naar Bryce Canyon. Daar schrijf ik vanav meer over, moeten nu nl weg, gaan met eenjetboat over de Colorado river. Ja, je maakt wat mee.....Zo weer terug, met de jetboat op de Colorado river was fantastisch, gingen lekker hard. Gevaren door de Canyonlands. Veel bejaarden aan boord, maar ja, dat zijn wij ook al bijna, Ted in ieder geval....(grapje)..... Giste bij aankomst ff ristig aan gedaan en toen Arches park in. Nou, jullie weten het ondertusen al, we waren niet de enige.......weer file rijden. Moet je nagaan hoe druk het in al die parken is in de maanden juli en augustus, moet er niet aan denken. We wilden de sunset zien bij een vd bekendste bogen in Arches, delicate arche, nou het was daar zo druk, anderhalf uur voor zonsondergang dat we niet eens de truck konden parkeren..... Toen maar naar een andere plek gereden, waren ook no genoegmensen, en daar een prachtige zonsondergang gezien met mooie licht schakeringen op een grote arch. Op n gegeven moment stopte er n bus met jappen, deur ging open, jappen stroomden naar buiten, druk pratend, vlogen alle kanten op, overal snel fotos maken, toen ging toeter vd bus, alle jappen er weer in en snel verder rijden. Grappig om te zien maar ook weer ongelofelijk. Het is hier snel donker dus snel het park weer uit, nou ja snel, alles is weer bochten en klimmen en dalen, dus dat duurt weer ff. Uiteindelijk in donker rijden, naar de camping. Rond 20.00 uur aangekomen, moesten nog eten, nou weet je wat, ff snel naar de McDonalds aan de overkant. Ja niet dus, gesloten. Krijg nou wat. Dan maar naar de Burgeking, ok lekker.
We lagen weer op tijd op bed. Ik begin altijd met zonder kleren en tegn de ochtend heb ik bed en bulster aan omdat het dan weer zo koud is. Moet ik toch wat op verzinnen. We hebben een hele mooie camping, vandaag eennrelaxte dag gehad. Morgen weer een uur of 5-6 rijden, naar Bryce Canyon. Camping alvast maar geboekt, toch erg handig zon prepaid telefoontje van hier. Zitten nu lekker aan de borrel en een toastje met brie. Eten wordt wel weer makkelijk denk,......! Morgen weer op tijd opstaan.
Zal fotos proberen te uploaden, deze camping heeft betere wifi.
De fotos kunnen bij alle veslagen staan hoor, gewoon veslag voor veslag ff aanklikken, dan zie je het vanzelf.
Liefs van ons.

• 12 September 2014 - 21:54

Els:

Zo globetrotters, volgens mij leggen jullie heel wat kilometers af. Prachtige foto's bij de vorige update!
    Ik ben benieuwd naar een foto van de camper met die dunne wandjes!
    Jongens, geniet en pluk de dag!
    Groet Els

• 13 September 2014 - 10:16

Astrid & Fran:

He T & T,

Wat weer een geweldig mooie foto's. Het ziet er idd uit als het Wilde Westen. Er kan zomaar ergens een groep idianen tevoorschijn komen :)
    Jullie zien we bizar mooie dingen. Nou veel plezier nog en tot het volgende verslag.
    Wij gaan zo naar Friesland familiedag van de Stammetjes. Ook leuk en best ver!

Zoen,

A & F

• 14 September 2014 - 14:07

Joke:

Hoi T&T,

Wat een prachtige foto`s. Zo te lezen maken jullie geweldige dingen mee om jaloers op te zijn, veel plezier voor de komende dagen

Groetjes Joke