Grand Teton......wow.....! - Reisverslag uit Keystone, Verenigde Staten van Trix Ligthart - WaarBenJij.nu Grand Teton......wow.....! - Reisverslag uit Keystone, Verenigde Staten van Trix Ligthart - WaarBenJij.nu

Grand Teton......wow.....!

Door: trix

Blijf op de hoogte en volg Trix

14 September 2013 | Verenigde Staten, Keystone

Rijdend van YS naar Grand Teton onderweg nog otters gezien, dat blijkt ook special te zijn dar dit hele verlegen beesten zijn. In het laatste veslag was ik dit vergeten te melden. De 1e middag in GT dus niet heel veel gezien maar de 2e dag maakte alles goed. s' Morgens een mannetjes moose gezien van rdelijk dichtbij, waren natuurlijk weer niet alleen maar het is in GT niet zo druk als in YS. Late een vrouwtjes moose met kalf, ook heel dichtbij. En ook een zwarte beer.....! Zat langs een weggetje, war de moose was, gewoon in de bosjes lekker bessen te eten. Mensen reden en liepen.....! daar gewoon langs, wij ook. Op een meter of 10. Heb redelijk goeie fotos kunnen maken van deze zwarte beer. Overal zijn rangers sowieso voor de veiligheid van de mensen als van de dieren als om het verkeer te leiden want iedereen pleurt zijn auto gewoon ergens neer.. s middags terug naar hotel, en einde middag wilden we weer terug gaan toen de receptioniste ons tipte dat er een halve km verderop 3 beren waren, wij erheen natuurlijk. En wat denk je..........DRIE grizzlyberen, walking down the road...! Ons hotel stpnd aan een doorgaande weg, weinig tot geen huizen, een klein zijweggetje endaar liepen ze, op zoek naar eten. Echt, op een gegeven moment kwam er eentje recht op ons af. Meteen waren er ok wer rangers en die bevelen op n gegeven moment iedereen in de auto. AWESOME waren die beren. Late nog een elk gezien, mega gewei op zijn kop. Wij helemaal happy terug naar hotel. Vanochtend nog een boottrip gemaakt op de snake rivier, loopt door GT in een grote rubberboot en nog een stuk of 5 bald eagels gezien, deze vindt je ook niet overal. Kortom, GT was zeer geslaagd. We waren zeer onder de indruk van de drie grizzly beren. Vanmorgen bij het ontbijt vernamen we dat er gisteravond 5 grizzly beren waren gesignaleerd achter het hotel, waar veel cabins staan. Drie was al bijzonder maar vijf helemaal. Al het personeel liep dan ook met berenspray. Na de boottrip verder gereisd naar Rocksprings, een uur of vier rijden. Dit is een tussenstop naar Steamboatsprings waar we 2 nachten verblijven en daarna nog 1 nachtje Denver. Hoorden vandaag dat er overstromingen zijn/waren in Denver, ook via Jan Doets vernomen, dus we zien wel of we daar nog last van krijgen. Nu heerlijk slapen, de vermoeidheid begint nu wel toe te slaan, maar who cares.......we hebben DRIE grizzlys op hele korte afstand gezien, iets wat menig bewoner hier niet heeft gezien. Het was echt kicken en geen moment bang geweest.
Liefs Ted en Trix.
Bye the way, het is ontzettend leuk om alle reacties te lezen...!

• 14 September 2013 - 08:08

Anne:

ooeehhh! vet cool !
    Ik zou hem wel een beetje knijpen hoor, met die beren... haha maar wel echt vet!
    Hier regent het pijpenstelen, maarja, dit is nederland; natuurlijk...
    Ik mis jullie erg, maar gelukkig zien we elkaar volgende week!

xx
    Anne

• 14 September 2013 - 08:35

Buuf:

Ha die buuf en buur
    Wat een avontuurlijke vakantie! Super al die wilde beesten... nou de groeten aan de kboys
    heb je ze al leren keezen?
    Groetjes uit de fuik

• 14 September 2013 - 11:42

Jeroen :

Fantastisch Trix. Mooie belevenis. Geniet er van! In MCA lekker rustig (zonder jou ;-)...)

• 14 September 2013 - 12:02

Els & Renee:

Wauw! die beren zo van dichtbij kunnen zien, wat een ervaring! lucky bastards!
    Fantastische dingen ervaren jullie. Wel voorzichtig he met al die beren.