Yellowstone - Reisverslag uit Keystone, Verenigde Staten van Trix Ligthart - WaarBenJij.nu Yellowstone - Reisverslag uit Keystone, Verenigde Staten van Trix Ligthart - WaarBenJij.nu

Yellowstone

Door: trix

Blijf op de hoogte en volg Trix

12 September 2013 | Verenigde Staten, Keystone

Zatedag van Cody naar YS gereden, mooie route, verblijven twee nachten bij t Lake hotel in een cabin, is prima, bete dan Cody. s Middags eerste ritje door YS op zoek naar wildlife. Kwamen in n traffic jam stak nl een kudde bizons over, wat een boel autos......! Niet normaal. Rangers moeten het verkeer veilig leiden. Op weg terug naar de cabin loopt miden op de weg een grote mannetjes bizon rustig te wandelen alsof ie dat iedere avond doet, goed van dichtbij kunnen bekijken, te donker voor goeie fotos.Zondag heel vroeg op want dan spot je t meeste wild. Waren 05.30 uur al op pad, was iets te vroeg, was nog donker, wel mooie zonsopgang. Liep nog een wolf langs de weg, wat was bijzonder. Later een coyote gezien. Toen naar Old Faithfull, bekendste geiser van YS, warne daar met nog 1000 andere toeristen. Nog meer geisers en pruttelpotten gezien, dat is wel heel bijzonder. Her en der 1 of paar bizons gezien. Picknikken onderweg. Eten en vroeg op bed. Weer aardige mensen gesproken. Maandag 06.00 op pad gegaan, bovenste rondje YS rijden, naar de Lamar valley, hier zijn veel bizons,, goed van dichtbij kunnen bekijken en iets minder druk dan waar we gister reden. Weer andere natuur, mooie brede vallei, picknicken en s avonds naar ander hotel, Canyon Lodge, mooie kamer. Alle dagen mooi weer. Dinsdag iets late gestart, richting Mommot Springs, nog geen km verder alweer een coyote, daarna nog Norris geisers, heel bijzonder, aarde werkt ontzettend, magma is maar paar mijl onder oppervlak in YS. Mammot Springs ook bijzonder, allemaal pruttelpotten, stoom komt overal uit de aarde, heet water komt langs steen omhoog. Mammot Springs weer heeeeeeel veel mensen. Onderweg weer mooie natuur. Natuur is imposant en overweldigend, de hele reis. Na diner toch nog ff rondje rijden, je weet maar nooit. En ja hoor, heel veel autos, dar moet iets zijn, een grizzlybeer, eerst ver maar komt toch nog aardig dichtbij zodat ranger iedereen sommeert om in je auto te stappen. COOL...! Woensdag naar Grand Teton, hebben hotel redelijk in middle of nowhere, mooi hotel, 20 min rijden buiten park, middag rondje rijden en de eerste moos gezien, was een vrouwtje dus geen gewei. Maar we hebben nog anderhalve dag te gaan.
Liefs T+T

• 12 September 2013 - 06:03

Els?renee:

Hè goeiemorgen allebei!
    wat een fantastisch verhaal weer! jammer dat er zoveel toeristen zijn maar ja, iedereen die die kant uitgaat
    wil graag naar YS.
    Kan me voorstellen als ik lees wat jullie allemaal zien, geweldig.
    geniet er nog ff van!
    dikke zoen Els/Rene

• 12 September 2013 - 11:33

Renee En Els:

Wauw! yellow stone park klinkt echt geweldig!!
    wel voorzichtig he met al die wilde dieren.
    en 05:30 uur,, mijn hemel dan kom ik net thuis haha!

Geniet er van! het klinkt allemaal prachtig!
    Liefs Renee & Els! (alweer)

• 13 September 2013 - 21:04

Jacq:

Gaaf weer zo'n mooi verhaal en mooie foto's, wat een mooie reis maken jullie, en zo vroeg op pad....geniet ervan liefs jacq.