Grand Canyon.........WAUW.....! - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Trix Ligthart - WaarBenJij.nu Grand Canyon.........WAUW.....! - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Trix Ligthart - WaarBenJij.nu

Grand Canyon.........WAUW.....!

Door: trix

Blijf op de hoogte en volg Trix

08 September 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Zaterdagochtend vertrokken uit Sedona richting Flagstaf, weer een rete mooie route, in no time zit je weer hog in de bergen of ben jeweer een pas over. Prachtige uitzichten, het rijden went goed. IIn Flagstaf een koppie bij de Starbucks, rond een uur of 13.00 uur bij een KOA camping in Williams gearriveerd. Wel langs de snelweg, marr whatever. Williams wordt veel als uitvals basis gebruikt naar de Grand Canyon. We hadden van tevoren al gebeld en twe nachte gereserveerd, want ja, een KOA camping is een vd betere campings. Daar we op tijd waren zijn we meteen richtong de GC gereden. Na een uur waren we daar. De GC is echtfantastisch, en dat vonden we al terwijl het licht niet geweldig was, en je loopt er niet alleen.....!!! voor de dag erna, vamo dus, een helivlucht geboekt. Wij weer terug, weer een uur rijden. Komen we op de camping, rijden naar ons plekje, allemaal gezinnen met koters om ons heen, iedereen had fik gemaakt, dt mocht nl, alles rook.....gessellug....! Wij andere plek gevraagd, was iets beter. We hoorden een trein voorbij toeteren, ieder kwartier, er was een keet, dat was het restaurant en er was een optrden van een Elvis imittor..... Nou, wie heb het...! Hoog hilbilly gehalte. De nacht was koud, pyama dus aan. Smorgens op tijd naar de GC en we hadden bedacht de tweede nacht op deze camping maar over te slaan. Vlakbij de GC was ook een camping. Om 10.00 uur hadden weonze heli vlucht, werd 45 min later, maar what the heck. We hadden een vlucht van 45 min geboekt want die van 20 min heb je net tijd om heen en weer te vliegen. Eerst een minuut of 7 over bos vliegen en opeens vlogen we over de rand zo de canyon in. Er zijn geen woorden voor hoe mooi de GC is, ikwerd er emotioneel van en vooral stil.....
Na de vlucht waren we allebei sprakeloos en konden alleen maar WAUW zeggen. Voor het einde vd middag hadden we nog een jeeptour geboekt, voor de sunset trip en die was ook fantastisch. Helaas niet mooie paars-roze kleuren, maar wel met mooi blauw vd buien die er hingen. We waren met zijn 4-en, met een Engels stel en de dame vh stel moest ook huilen bij het zien vd GC. Daarna lekker steak gegeten. Het was een dure dag maar you only live once....!! Morgen op weg naar Page, naar Antelope Canyon. De weg die we moeten rijden gaat door de GC, dus wij staan vroeg op om te bezien of we nog mooie sunset kleuren kunnen vangen in de GC.
We ontmoeten veel aardige mensen, bij t vliegveld een Argentijns stel, bij de jeep safari een Engels stel, een hele aardige Amerikaan als gids, aardige camping beheerders....die hilbillys zijn ook vast aardig......
Ik heb bij het vorige versalg nog n paar fotos gezet. De fotos van vandaag zal,ik straks of morgen plaatsen, dit duurt nl een eeuwigheid. De campings hebben gratis Wifi maar het is n beetje traag.
Dit was het weer even. Liefs van ons.
Vind jullieberichtjes erg leuk om te lezen.....! :)

• 08 September 2014 - 06:15

Els:

Ha Hilbillies,

Nou, aan het lezen ontmoeten jullie kleurrijke mensen op de camping! Dat is de charme van het buitenleven
    moet je maar denken.
    Ben benieuwd naar de foto's, het zal enorm indrukwekkend zijn denk ik.
    We hijsen ons zo maar weer op de fiets richting Schagen en ik denk dat het voor jullie bedtijd is.

Groeten Els

• 08 September 2014 - 08:49

Astrid & Frans:

Wauw... idd wat een mooie foto's. Prachtige natuur. Echt het Wild West zoals je dat in films ziet.
    En al dat wild!!! Goed dat je weet wat je moet doen als je een beer ziet :)
    Veel plezier nog en ik zal de Spotters op de hoogte brengen van jullie blog.

Grote groet,

Astrid & Frans

• 08 September 2014 - 17:47

Gerda:

Je schrijft echt op z'n "Trix", erg leuk! Leuk om jullie te volgen. Fijn dat jullie zo genieten. De spaarpot is straks leeg, maar een ervaringen!!! X Gerda

• 09 September 2014 - 09:22

Jacq:

NOu wat een mooie uitzichten,het is net of ik met je zit te praten, zo vertel je het verhaal, grappig, ik zie dat jullie genieten en ben benieuwd wat voor "wilde dieren"je tegenkomt.....op naar je volgende verhaal, liefs jacq.

• 10 September 2014 - 16:41

Joke:

Hallo Trix en Ted,

Wat fijn dat jullie zo genieten, wat een prachtige foto's van de GC. Volgens mij ervaar je hier al het natuur geweld extra sterk. Maak er nog een paar mooie weken van. Groetjes..... Joke

• 14 September 2014 - 17:04

Marije:

Hallo Ted en Trix,

Jeetje, wat een mooie reis maken jullie! Wat een schitterende natuur en wat een mooie foto's!
    Ik kan me voorstellen dat je daar stil van wordt.....